Header Ads


Michael Schumacher hampir pulih daripada koma, telah meninggalkan hospital



Michael Schumacher
Akhirnya berita baik untuk peminat Schumi! Bekas pemandu F1 dari Jerman itu hampir pulih dari koma dan dalam proses untuk pulih sepenuhnya daripada kecederaan yang hampir mengancam nyawa.

Pengurus Schumacher Sabine Kehm telah memberikan satu kenyataan rasmi hari ini.
"Michael telah meninggalkan CHU Grenoble untuk meneruskan tempoh yang pemulihan panjang.
Beliau tidak lagi dalam keadaan koma. Keluarganya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pakar perubatan, jururawat dan ahli terapi di Grenoble, juga orang-orang yang pertama berada di tempat kejadian, yang telah melakukan pekerjaan yang sangat baik dalam bulan-bulan pertama, "katanya.

"Keluarga kami juga ingin berterima kasih kepada semua orang-orang yang telah menghantar Michael begitu banyak best wishes. Anda sudah pasti membantunya. Melangkah ke hadapan, kami meminta semua orang bahawa pemulihan lagi beliau perlu mengambil tempat di luar bidang kuasa awam, "tambahnya.

Pemandu Jerman itu kini mampu berkomunikasi dengan isterinya Corinna dan anak-anaknya. Dia boleh mendengar suara-suara dan bertindak balas kepada sentuhan. Keadaannya kini cukup stabil dan dia tidak lagi memerlukan bantuan pakar di Grenoble.

Peminat-peminat beliau berharap Schumi akan kembali menjalani kehidupan yang normal tidak lama lagi!



No comments

Powered by Blogger.