Header Ads


Piala Dunia Brazil - Valentino Rossi sanggup berjaga malam untuk saksikan Itali bertemu England

Sembang Sukan Semasa
Photo used under Creative Commons from  Smudge 9000
GP Catalunya yang berlansung hujung minggu ini serentak dengan Piala Dunia 2014 di Brazil. Beberapa pelumba sudah tentu akan menyatakan sokongan untuk negaranya termasuk pelumba Movistar Yamaha dari  Itali, Valentino Rossi.

Itali dijadualkan bertemu England pada hari Sabtu (14/6/2014) pukul 18.00 waktu tempatan (24.00 waktu Catalunya). Jika ingin menyaksikan perlawanan tersebut, Rossi dan pelumba Itali atau England perlu berjaga malam, padahal esok paginya mereka harus menjalani sesi pemanasan.

"Saya biasa berjaga hingga jam 12 (malam), jadi ini bukan masalah besar!" kata Rossi. "Saya ingin melihat masa perlawanan bermula, kerana ini adalah pertandingan yang besar melawan England. Selepas babak pertama kamu akan tahu apakah perlu tetap berjaga untuk menonton babak kedua atau sudah cukup!"

Rossi memang pintar menjaga kehidupan di luar balapannya dari media. Namun, bukan rahsia lagi bahawa juara dunia tujuh kali ini adalah peminat kelab Serie A Itali, Internazionale. Selepas meraih juara dunia kesembilan di semua kelas pada 2009, Inter mengucapkan selamat untuknya melalui laman rasmi mereka.



No comments

Powered by Blogger.