Header Ads


Piala Dunia 2014 Brazil - Mexico tundukan Cameroon walaupun dua golnya dibatalkan

Sembang Sukan semasa
Pemain Mexico meraikan jaringan

Mexico berjaya mengatasi Cameroon 1-0 dalam perlawanan Kumpulan A Piala Dunia yang berlangsung di Stadium das Dunas, Krismas, awal pagi tadi. Gol kemenangan Mexico berjaya dijaringkan Oribe Peralta pada minit ke-61.

Perlawanan ini bagaimanapun dicemari beberapa keputusan pengadil yang membatalkan dua jaringan Mexico dan satu jaringan Cameroon. 

Mexico mencetak gol lebih dulu melalui aksi Giovani dos Santos pada minit ke-11, tetapi gol tersebut dibatalkan kerana Dos Santos sudah terperangkap off-side sebelum menerima bola dari Hector Herrera.

Giliran gol Samuel Eto'o pula dibatalkan empat minit kemudian apabila pengadil menilai, Eto'o terperangkap off-side ketika menerima bola dari Stéphane Mbia.

Pengadil Wilmar Roldan mengeluarkan keputusan kontroversi dengan membatalkan gol Dos Santos pada minit ke-30 yang berjaya menanduk bola masuk dari sepakan penjuru. Namun penjaga garisan mengangkat bendera, tanda Dos Santos berada dalam kedudukan off-side. Namun, dalam tayangan ulang jelas kelihatan Dos Santos berada dalam kedudukan tidak off-side.

Perlawanan selanjutnya, Mexico akan menghadapi Brazil pada 17 Jun. Pasukan pemenang hampir pasti akan lolos ke suku akhir sebagai juara kumpulan.


No comments

Powered by Blogger.