Header Ads


Piala Dunia Brazil 2014 - Gol Line Technology bantu Perancis menang 3 - 0 ke atas Honduras


Pasukan Perancis meraikan jaringan Benzema

Perancis berjaya mengatasi Honduras 3 - 0 yang bermain dengan 10 pemain sejak minit ke-43 pada perlawanan Kumpulan E Piala Dunia 2014 di Stadium Beira-Rio, pagi tadi.

Pertandingan itu diwarnai jaringan gol sendiri yang disahkan menggunakan teknologi garisan gol dan protes jurulatih Honduras, Luis Suarez, terhadap gol tersebut.

Perancis mengawal permainan sejak minit-minit pertama. Beberapa kali skuad asuhan Didier Deschamps itu mendapatkan peluang. Peluang pertama skuad Les Bleus diperolehi Blaise Matuidi pada minit ke-16.

Pada minit ke-22, giliran Antoine Griezmann yang memberi ancaman tetapi bola tandukan Griezmann terkena palang gol Honduras.

Sepanjang babak pertama, Perancis lebih dominan menguasai permainan. Honduras hanya bergantung serangan balik yang tidak terlalu membahayakan barisan pertahanan Perancis.

Pada minit ke-43, Perancis dihadiahi penalti setelah Palacios melanggar Paul Pogba di dalam kotak penalti yang menyebabkannya di layangkan kad merah setelah mendapat kad kuning kedua.

Benzema tidak mensesiakan peluang menyepak masuk ke penjuru kanan gawang Honduras.

Di separuh masa kedua, Perancis semakin selesa menekan pertahanan Honduras. Pada minit ke-48, Perancis kembali menambah keunggulan setelah penjaga gol Valladares menjaringkan gol sendiri.

Gol tersebut menjadi perdebatan. Namun, melalui tayangan semula teknologi garisan gol, terlihat bola sepenuhnya sudah melewati garisan gol Honduras sebelum dikeluarkan oleh penjaga gol Valladares.

Pada minit ke-72, Benzema menjaringkan gol ke 3 gol Perancis dan gol kedua peribadi. Bola tendangannya dari dalam kotak penalti bersarang ke sudut kanan atas gawang Honduras.


No comments

Powered by Blogger.