Header Ads


Piala Dunia Brazil 2014 - Messi bantu Argentina menang 2 - 1

Lionel Messi
Lionel Messi terpilih sebagai pemain terbaik pada perlawanan Kumpulan F Piala Dunia 2014 antara Argentina menentang Bosnia-Herzegovina di Maracana - Estadio Jornalista Mario Filho, Rio De Janeiro, pagi tadi.

Penyerang Barcelona itu berjaya menjaringkan satu daripada dua gol kemenangan pasukan Argentina. Satu gol lagi disumbangkan oleh gol sendiri bek Bosnia-Herzegovina, Sead Kolasinac.

Messi mencatat 62 umpanan dan melepaskan tiga tendangan tepat yang satu di antaranya berjaya menghasilkan gol.

Messi bergandingan dengan Sergio Aguero di bahagian depan Argentina. Namun, Messi banyak membuka ruang dan melakukan penetrasi dari tengah padang untuk mewujudkan peluang bagi Argentina.

Argentina "menjaringkan" gol terpantas Piala Dunia 2014, gol sendiri oleh pemain Bosnia-Herzegovina Sead Kolasinac pada minit ketiga. Gol sendiri Kolasinac  adalah gol sendiri yang paling cepat dalam sejarah Piala Dunia.

Ia adalah gol yang paling cepat untuk La Albiceleste sejak gol Gabriel Batistuta pada minit kedua perlawanan 1994 peringkat kumpulan menentang Greece. Bosnia-Herzegovina menjaringkan gol yang betul pada minit ke-84, apabila bekas pemain Saint Louis University Billiken Vedad Ibisevic menjaringkan gol pertama dalam sejarah Piala Dunia Bosnia-Herzegovina.

No comments

Powered by Blogger.