Header Ads


Bundesliga - Bayern Menang Schalke Kecundang



Bayern Munich meneruskan rentak kemenangan mereka apabila berjaya menewaskan Eintracht Frankfurt 1-0.

JasonParis
Gol menarik pada minit 13 oleh Mario Mandzukic cukup untuk Pep Guardiola meneruskan rentak kemenangan susulan kemenangan sulungnya sebagai bos Bayern dengan kemenangan pertama di tempat lawan, walaupun pasukan tuan rumah bernasib malang apabila jaringan mereka sebelum separuh masa tidak dikira.

Wolfsburg menjaringkan empat gol dalam separuh masa kedua untuk membenam Schalke 4-0. Robin Knoche, Vieirinha, Naldo dan Stefan Kutschke menjaringkan gol untuk pasukan Dieter Hecking membelasah The Royal Blues di VW-Arena.

Schalke mempunyai hanya satu peluang benar-benar baik pada separuh pertama, tetapi menyerah di bawah tekanan di kedua 45 minit, akan turun ke kekalahan yang meninggalkan mereka dengan hanya satu mata daripada dua perlawanan pertama mereka dalam kempen Bundesliga.

Roberto Firmino menjaringkan dua gol dan membantu tiga gol pasukannya apabila Hoffenheim membelasah Hamburg 5-1.

Firmino meletakkan pasukan pelawat di hadapan selepas hanya lima minit dengan Rafael van der Vaart menyamakan kedudukan melalui sepakan penalti sebelum separuh masa.

Lain-lain gol dijaringkan oleh Kevin Volland, serta dua gol jaringan Anthony Modeste untuk kemenangan bergaya pasukan pimpinan Markus Gisdol ini.

Stuttgart mengalami kekalahan kedua berturut-turut, 1-0, dan memberikan Bayer Leverkusen kemenangan kedua berturut-turut pada awal musim ini.

Schwaab bertukar bola ke gol sendiri pada minit ke-42 dan kemudiannya mempertahankan Leverkusen membawa mereka tegas untuk menuntut kemenangan.

Werder Bremen memenangi perlawanan kedua berturut-turut hasil kemenangan 1-0 ke atas Augsburg.

Borussia Monchengladbach bangkit daripada kekalahan pada hari pembukaan musim dengan memungut tiga mata pertama mereka dengan kemenangan 3-0 ke atas Hannover.

Niki Zimling dan Nicolai Muller membolehkan Mainz memperoleh kemenangan kedua mereka musim ini apabila menang 2-1 di Freiburg.


No comments

Powered by Blogger.