Header Ads


Liga Perdana Inggeris - MU dan Chelsea Berkongsi Mata


Manchester United dan Chelsea hanya mampu seri tanpa jaringan dalam perlawanan lanjutan Liga Perdana Inggeris malam tadi. Bermain di Old Trafford, kedua-dua pasukan bermain bersungguh-sungguh, tetapi masing-masing gagal mencipta peluang bererti untuk mengancam gawang lawan.

Pengurus Chelsea Jose Mourinho tidak menyenaraikan Fernando Torres atau pun Juan Mata, sebaliknya memasukkan Andre Schuerrle sebagai penyerang utama. Sementara David Moyes memasukkan Wayne Rooney dari awal bersama Robin van Persie.

Pada minit-minit awal perlawanan, Manchester United lebih banyak menunjukkan penguasaan bola, terutama di bahagian tengah. Namun, Chelsea terlebih dulu mencipta peluang melalui Oscar namun tendangannya dari luar kotak penalti masih boleh diselamatkan David De Gea.

Pada minit ke-15, MU cuba mengancam melalui crossing Rooney tapi bola dikeluarkan oleh barisan pertahanan Chelsea. Rooney kembali mencipta peluang untuk Red Devils, tetapi tendangannya di kawasan kotak penalti pada minit ke-28 diselamatkan Petr Cech.

Pada babak kedua, kedua-dua pasukan tak mengendurkan tekanan pada lawan. Rooney terus menekan barisan pertahanan Chelsea melalui hantaran-hantarannya ke kotak penalti lawan tapi masih gagal menjelmakan jaringan.

Untuk menambah kekuatan di bahagian serangan, Mourinho memasukkan Fernando Torres menggantikan Kevin de Bruyne sebagai penyerang utama sementara Schuerrle ditarik kebelakang. Moyes pula menggantikan Valencia dengan Ashley Young. Namun, kehadiran kedua-dua pemain ini belum memberi kesan yang diharapkan.

No comments

Powered by Blogger.