Header Ads


La Liga - Barcelona berpesta gol, Madrid turut menang

.

Barcelona berpesta tujuh gol tanpa balas apabila menumpaskan Levante di Stadium Camp Nou, dengan Lionel Messi dan Pedro Rodriguez masing-masing menjaringkan dua gol pada perlawanan tersebut.

 globalite
Jurulatih Barcelona, Gerardo Martino, menurunkan trio Alexis Sanchez, Messi, dan Pedro di barisan depan. Ketiganya mampu tampil bergaya dengan masing-masing mencetak satu gol pada babak pertama.

Real Madrid pula terpaksa berhempas pulas dan memerlukan tandukan lewat oleh pemain tengah baru Francisco "Isco" Alarcon untuk menewaskan Real Betis 2-1 di tempat sendiri dalam perlawanan pertama di bawah kendalian Carlo Ancelotti.

Prestasi suram yang ditunjukkan oleh Madrid menambah lebih banyak tekanan kepada presiden Florentino Perez untuk membayar harga tinggi kepada Tottenham untuk membawa Gareth Bale untuk mengukuhkan bahagian serangan Madrid.

Selain itu,  Diego Costa beraksi cemerlang untuk Atletico Madrid dengan menjaringkan dua gol, untuk memberikan kemenangan 3-1 di Sevilla. Granada, sementara itu, menang 2-1 di Osasuna.

No comments

Powered by Blogger.